AVA944 Βίντεο Τέχνη (ΒΙΝΤΕΟ ΤΕΧΝΗ 2024-25)

Κωνσταντίνος Τηλιγάδης, Μαρία Κρίγκα, Χριστίνα Μητσάνη

Περιγραφή

 

Στόχος του μαθήματος είναι η κατάρτιση των φοιτητών γενικά σε ότι αφορά την σύγχρονη τέχνη και ειδικότερα την βίντεο τέχνη. Η γνώση του καλλιτεχνικού κώδικα του αντικειμένου και η δημιουργία μιας καλλιτεχνικής, αισθητικής αντίληψης, μέσα από την επαφή με έργα των καλλιτεχνών της βίντεο τέχνης και της visual art γενικότερα. Η εξοικείωση με το μέσο και τα τεχνικά ζητήματα που θα προκύψουν. Η δημιουργική διαδικασία από την σύλληψη μιας ιδέας μέχρι την υλοποίηση του καλλιτεχνικού έργου. Επίσης σημαντική είναι η διάδραση μεταξύ των φοιτητών σε διαφορετικούς τομείς της δημιουργικής διαδικασίας (sound design, editing, φωτογραφία, φωτισμός κλπ).

Προστατεύονται όλα τα δικαιώματα

Ενότητες

Ανάλυση και εισαγωγή στην έννοια της Βίντεο Τέχνης. Κίνηση, υποκριτική, κείμενο στην υπηρεσία του έργου βίντεο. Διαφορές και συγγένειες με τα άλλα κινήματα που υπηρετούν τα νέα μέσα ως έκφραση στο πεδίο της Τέχνης. Βασικές δομικές αρχές της Βίντεο Τέχνης. Η σημασία του χρόνου και οι παράμετροι της μη γραμμικής αφήγησης στα οπτικοακουστικά έργα. Παρακολούθηση και ανάλυση εμβληματικών έργων Βίντεο Τέχνης ανά περίοδο και ανά θεματική ενότητα (Nam June Paik, Wolf Vostell, Bill Viola, Pippiloti Rist, Shirin Neshat, Douglas Gordon κ.ά.) . Από τα πρώτα ερασιτεχνικά βίντεο για τηλεόραση μέχρι τις πολλαπλές προβολές μεγάλων διαστάσεων. Διασταύρωση και υβριδικότητα μεταξύ βίντεο τέχνης και χορού, performance, Η/Υ, αρχιτεκτονικής, ήχου. Επεξεργασία και συνδιαμόρφωση του υλικού για τη δημιουργία έργου βίντεο μέσα από ασκήσεις και αναθέσεις πρότζεκτ.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΙΝΤΕΟΤΕΧΝΗ / ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΕΙΔΗ / ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΒΙΝΤΕΟ ΤΕΧΝΗΣ / Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗ ΜΗ ΓΡΑΜΜΙΚΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ / ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ ΕΞΑΜΗΝΟΥ

Η ΒΙΝΤΕΟ ΤΕΧΝΗ ΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ '60 / ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΜΕΣΩΝ: Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΩΣ ΜΕΣΟ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΚΑΙ ΩΣ ΠΕΔΙΟ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ / ΠΡΩΤΗ ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ MOODBOARD  

1. Η ΕΝΑΡΚΤΗΡΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ '60 ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΝΤΕΟ ΤΕΧΝΗ: ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ 1Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ/ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΑΣΚΗΣΕΩΝ

2. ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΒΙΝΤΕΟ: ΠΩΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΕΝΟΣ ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΕ ΚΙΝΗΣΗ Ή ΑΚΙΝΗΣΙΑ/ Η ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΤΟΡΙΜΠΟΡΝΤ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΟ/ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ/ ΑΣΚΗΣΗ 

1. ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΕΡΓΟΥ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

2. ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΩΜΑ

 

ΤΟ ΓΚΡΟΤΕΣΚ, Η ΑΝΑΤΡΟΠΗ, Η ΣΑΤΙΡΑ ΣΤΗ ΒΙΝΤΕΟ ΤΕΧΝΗ - ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗς ΤΟΥ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ Η ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΒΙΝΤΕΟ 

 

ΚΑΛΕΣΜΕΝΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Η κ.ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ, ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΚΑΙ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

1. VIDEO ART ΚΑΙ VIDEO DANCE: ΠΩΣ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ-ΣΗΜΕΙΑ ΣΥΓΚΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ- ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΒΙΝΤΕΟ

2. ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ (ΧΟΡΟΣ, ΘΕΑΤΡΟ, ΠΕΡΦΟΡΜΑΝΣ) ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ: ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΩΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ΚΑΙ BOB WILSON

ΒΙΝΤΕΟ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ/ ΑΠΟ ΤΟ ΗΔΟΝΟΒΛΕΠΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ/

Η ΑΚΟΥΣΙΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ/ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ/ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΟΥ 

Χρήση των τεχνικών μοντάζ στην υπηρεσία της Βίντεοτέχνης/Ομάδες εργασίας και συνεργασίες για την επεξεργασία ήχου, την φωτογραφία, το μοντάζ.

Βίντεοντοκουμέντο, video performance, mapping projection.

Θεωρητικές Προσεγγίσεις και πρακτικές ανάδειξης έργου βίντεο. Τρόποι προβολής. 

Μορφή και έλεγχος συνοδευτικών κειμένων, πορείας εργασιών.

Ημερολόγιο