Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Δεν έχει Προαπαιτούμενα

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τον φοιτητή με έναν τομέα πολιτιστικής δραστηριότητας του τόπου μας που συχνά αγνοείται και να τον βοηθήσει να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο οι νεοέλληνες καλλιτέχνες εκφράζουν την ιδιαίτερη ταυτότητά τους μέσα από τα έργα τους και την μεταδίδουν στο κοινό τους.

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

Στο μάθημα αυτό θα γίνει επισκόπηση της καλλιτεχνικής δραστηριότητας στα Επτάνησα και την μετα-επαναστατική Ελλάδα, με ιδιαίτερη έμφαση στην ζωγραφική. Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τον φοιτητή με έναν τομέα πολιτιστικής δραστηριότητας του τόπου μας που συχνά αγνοείται και να τον βοηθήσει να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο οι νεοέλληνες καλλιτέχνες εκφράζουν την ιδιαίτερη ταυτότητά τους μέσα από τα έργα τους και την μεταδίδουν στο κοινό τους. Ορισμένα βασικά ερωτήματα θα μας απασχολήσουν σε όλη την διάρκεια του μαθήματος, ιδίως η επίπτωση του γεγονότος ότι η Ελλάδα δεν βίωσε την Αναγέννηση και είχε μειωμένη επαφή με τα κινήματα της πρωτοπορίας ώς το 1950. Το δίλημμα «καινοτομία ή ελληνικότητα» αναφύεται συνεχώς στην διάρκεια των 150 χρόνων στα οποία θα επικεντρωθούμε και η έντονη αντίθεση μεταξύ της Σχολής του Μονάχου και της Γενιάς του 1930 θα καθορίσει την αισθητική αντίληψη των Ελλήνων μέχρι την στιγμή που οι συμπατριώτες τους θα ενταχθούν ισότιμα στην διεθνή πρωτοπορία.

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

Χρήστου, Χ., Η ελληνική ζωγραφική 1832-1922. Αθήνα, 1981.

Ιωάννου, Α., Ελληνική Ζωγραφική. Αθήνα, 1974.

Λυδάκης, Σ. (επιμ.), Οι Έλληνες Ζωγράφοι (τ. 1-4). Αθήνα, 1976.

Παπανικολάου, Μ., Η ελληνική τέχνη του 18ου και του 19ου αιώνα. Θεσσαλονίκη, 2001.

Παπανικολάου, Μ., Η ελληνική τέχνη του 20ού αιώνα. Θεσσαλονίκη, 2000.

Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

ΑΙΛΙΑΝΑ ΜΑΡΤΙΝΗ