Τεχνολογία Πολιτισμικού Λογισμικού (CULTURE104)

Αικατερίνη Καμπάση

Περιγραφή

Στο πλαίσιο του μαθήματος «Τεχνολογία Πολιτισμικού Λογισμικού» γίνεται εξοικείωση των φοιτητών με τις νέες τεχνολογίες για τη διαχείριση πολιτισμικών θεμάτων. Για το σκοπό αυτό παρουσιάζονται τα μοντέλα κύκλου ζωής λογισμικού με έμφαση στο σχεδιασμό ψηφιακών πολιτισμικών προϊόντων. Επιπλέον, έμφαση δίδεται στη διαδικασία αξιολόγησης πολιτισμικών εφαρμογών. Ιδιαίτερα, οι φοιτητές εξοικειώνονται με τις τεχνικές ψηφιοποίησης της πολιτισμικής κληρονομιάς σε κείμενο, εικόνα, video και ήχο. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται με τη δημιουργία μικρών βάσεων πολιτιστικών δεδομένων καθώς και με τη σχεδίαση ερωτημάτων επιλογής και ενεργειών προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα επεξεργασίας αυτών των δεδομένων.

Στόχος: Εισαγωγή των σπουδαστών στις βασικές έννοιες της τεχνολογίας λογισμικού, δηλαδή στη σύλληψη και ανάλυση απαιτήσεων, στη σχεδίαση με έμφαση στις βάσεις δεδομένων καθώς στην αξιολόγηση του πολιτισμικού λογισμικού. Όσον αφορά στην αξιολόγηση του λογισμικού αναλύονται διαφορετικές μέθοδοι και προσε

Περισσότερα  
CC - Αναφορά Δημιουργού

Ενότητες

Στόχος: Εισαγωγή των φοιτητών στην Πολιτισμική Πληροφορική και στο πολιτισμικό Λογισμικό. Παρουσίαση παραδειγμάτων χρήσης Πολιτισμικής Πληροφορικής και των φορέων που ασχολούνται με αυτόν τον τομέα.

Λέξεις-Κλειδιά: Πολιτισμική Πληροφορική, Πολιτισμικό Λογισμικό 

Στόχος: Εξοικείωση των φοιτητών με τα δύο βασικά μοντέλα της Τεχνολογίας Λογισμικού: το μοντέλο του καταρράκτη και το μοντέλο της Rational Unified Processs. Αναφορά γίνεται και σε άλλα μοντέλα. Για κάθε μοντέλο παρουσιάζονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα και τελικά συγκρίνονται για κάθε περίπτωση.

Λέξεις - Κλειδιά: Μοντέλο Καταρράκτη, Κύκλος Ζωής, Σύλληψη απαιτήσεων, Σχεδιασμός, Υλοποίηση, Αξιολόγηση

Στόχος: Παρουσίαση του σταδίου της σύλληψης και ανάλυσης απαιτήσεων με παραδείγματα που αναφέρονται συγκεκριμένα σε πολιτισμικό λογισμικό. Εισαγωγή στη UML και στα διαγράμματα περιπτώσεων χρήσης.

Λέξεις - Κλειδιά: Σύλληψη απαιτήσεων, Ανάλυση Απαιτήσεων, Διαγράμματα UML, Use - Case Diagrams. 

Στόχος: Αυτή η ενότητα στοχεύει στην παρουσίαση των μεθόδων και διαδικασιών αξιολόγησης πολιτισμικού λογισμικού που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο επιστήμονας που ασχολείται με τον πολιτισμό προκειμένου να επιλέξει το καταλληλότερο λογισμικό.


Λέξεις - Κλειδιά: Αξιολόγηση, Σύστημα διεπαφής, ευρετική αξιολόγηση, χρηστικότητα, Αναλυτικές μέθοδοι, Πειραματικές μέθοδοι, Διερευνητικές μέθοδοι, παρατήρηση πεδίου, γνωστικό περιδιάβασμα, μοντέλο γνωστικού τύπου, συνεντεύξεις, ερωτηματολόγια

Στόχος: Εξοικείωση με τα κριτήρια αξιολόγησης του πολιτισμικού λογισμικού. Εφαρμογή των κριτηρίων και των διαδικασιών σε πραγματικά λογισμικά και σύγκριση τους.

Λέξεις - Κλειδιά: Σαφήνεια, Περιεχόμενο, Σχεδιασμός, Πολιτική, Αλληλεπίδραση.

Στόχος: Παρουσίαση των βασικών εννοιών οργάνωσης των δεδομένων και των βασικότερων μοντέλων. Παρουσιάζεται το ιεραρχικό μοντέλο, το δικτυακό μοντέλο, το μοντέλο οντοτήτων σχέσεων (περιληπτικά). Έμφαση δίδεται τόσο στην αρχιτεκτονική καθώς και στις μονάδες αποθήκευσης.

Λέξεις - Κλειδιά: Ιεραρχικό Μοντέλο, Δικτυακό Μοντέλο, Μοντέλο Οντοτήτων Σχέσεων, Αρχιτεκτονική, Μονάδες αποθήκευσης.

Στόχος: Ανάπτυξη του μοντέλου Οντοτήτων Σχέσεων για πολιτισμικά δεδομένα, πολλαπλότητα σχέσεων, πρωτεύοντα κλειδιά.

Λέξεις - Κλειδιά: Οντότητες, χαρακτηριστικά, σχέσεις, πολλαπλότητα σχέσεων, πρωτεύοντα κλειδιά.

Στόχος: Αυτή η ενότητα στοχεύει στην παρουσίασης της μετατροπής του μοντέλου οντοτήτων σχέσεων στο φυσικό μοντέλο, δηλαδή στη βάση δεδομένων.

Λέξεις - Κλειδιά: Βάση δεδομένων, φυσικό μοντέλο 

Στόχος: Η ανάλυση των πράξεων της σχεσιακής άλγεβρας στα δεδομένα της Βάσης Δεδομένων.

Λέξεις - Κλειδιά: Σχεσιακή άλγεβρα, επιλογή, καρτεσιανό γινόμενο

Στόχος: Εξοικείωση των φοιτητών με τα ερωτήματα επιλογής και σύνθετα ερωτήματα επιλογής. Βασικός στόχος, η επιλογή δεδομένων από πολλούς πίνακες που συνδέονται ή όχι μεταξύ τους.

Λέξεις - Κλειδιά: Ερωτήματα επιλογής, σχέσεις 

Στόχος: Εξοικείωση των φοιτητών με τα ερωτήματα ενεργειών: ερωτήματα δημιουργίας πίνακα, διαγραφής, ενημέρωσης κλπ.

Λέξεις - Κλειδιά: ερωτήματα ενεργειών, ερωτήματα δημιουργίας πίνακα, διαγραφής, ενημέρωσης, διασταύρωσης, προσάρτησης

Στόχος: Η παρουσίαση ενός ολοκληρωμένου παραδείγματος σχεδίασης και αξιολόγησης πολιτισμικού λογισμικού.

Λέξεις - Κλειδιά: Μελέτη περίπτωσης, εφαρμογή, μουσείο, εργαστήριο συντήρησης 

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις