Μέθοδοι Ποιοτικής & Ποσοτικής Έρευνας (505ΕΥ)

ΠΙΛΙΤΣΙΔΟΥ ΖΑΧΑΡΕΝΙΑ-ΜΑΡΙΑ

Περιγραφή

Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση των μεθόδων έρευνας που αφορούν την ποιοτική, την ποσοτική αλλά και τη μεικτή μεθοδολογία. Θα αναλυθούν οι λόγοι και οι αιτίες που κάνουν τον ερευνητή να ξεκινήσει μία έρευνα, καθώς και οι διαφορές στα ερευνητικά ερωτήματα της ποιοτικής και τις υποθέσεις της ποσοτικής έρευνας.

Θα παρουσιαστούν εκτενέστερα οι μέθοδοι σχεδιασμού μίας έρευνας, ενώ θα δοθούν πολλά παραδείγματα και ασκήσεις τόσο για την κωδικοποίηση στην ποιοτική έρευνα, όσο και για την στατιστική ανάλυση στην ποσοτική (σχέση εξαρτημένης και ανεξάρτητης μεταβλητής, συσχέτιση και αλληλεπίδραση), επιλογή δειγματοληψίας, περιορισμοί έρευνας και προτάσεις για μία νέα έρευνα. Τέλος, θα αναλυθούν τα είδη μεικτής μεθοδολογίας καθώς και οι αιτίες που μας οδηγούν στην εφαρμογή της.

Ενότητες

 

Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση των μεθόδων έρευνας που αφορούν την ποιοτική, την ποσοτική αλλά και τη μεικτή μεθοδολογία. Θα αναλυθούν οι λόγοι και οι αιτίες που κάνουν τον ερευνητή να ξεκινήσει μία έρευνα, καθώς και οι διαφορές στα ερευνητικά ερωτήματα της ποιοτικής και τις υποθέσεις της ποσοτικής έρευνας.

Θα παρουσιαστούν εκτενέστερα οι μέθοδοι σχεδιασμού μίας έρευνας, ενώ θα δοθούν πολλά παραδείγματα και ασκήσεις τόσο για την κωδικοποίηση στην ποιοτική έρευνα, όσο και για την στατιστική ανάλυση στην ποσοτική (σχέση εξαρτημένης και ανεξάρτητης μεταβλητής, συσχέτιση και αλληλεπίδραση), επιλογή δειγματοληψίας, περιορισμοί έρευνας και προτάσεις για μία νέα έρευνα. Τέλος, θα αναλυθούν τα είδη μεικτής μεθοδολογίας καθώς και οι αιτίες που μας οδηγούν στην εφαρμογή της. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος θα ενθαρρύνονται ερωτήσεις ώστε να αυξηθεί η αλληλεπίδραση με τους συμμετέχοντες, ενώ θα δίνονται ασκήσεις τόσο σε ατομικό, όσο και σε ομαδικό επίπεδο για να αυξηθεί η κριτική σκέψη.

Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να:

  • Να γνωρίζουν τα διάφορα είδη επιστημονικής έρευνας
  • Να επιλέγουν το είδος της έρευνας αναφορικά με το θέμα της επιστημονικής εργασίας
  • Να κατανοήσουν τις μεθόδους διασφάλισης εγκυρότητας και αξιοπιστίας μιας επιστημονικής εργασίας
  • Να επιλέγουν το δείγμα της επιστημονικής εργασίας
  • Να αντιληφθούν τις αιτίες που οδηγούν στην εφαρμογή της μεικτής μεθοδολογίας αλλά και τη σημαντικότητά της

           

          

 

         

.

 

 

 

 

         

 

           

          

           

 

           

 

Ημερολόγιο