Η τέχνη του 19ου αιώνα
ΑΙΛΙΑΝΑ ΜΑΡΤΙΝΗ
Υποχρεωτικώς επιλεγόμενο, 5 ECTS Τύπος μαθήματος: Διδασκαλία. Αξιολόγηση: γραπτή. Στο μάθημα αυτό θα γίνει επισκόπηση της καλλιτεχνικής δραστηριότητας στα Επτάνησα και την μετα-επαναστατική Ελλάδα, με ιδιαίτερη έμφαση στην ζωγραφική. Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τον φοιτητή με έναν τομέα πολιτιστικής δραστηριότητας του τόπου μας που συχνά αγνοείται και να τον βοηθήσει να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο οι νεοέλληνες καλλιτέχνες εκφράζουν την ιδιαίτερη ταυτότητά τους μέσα από τα έργα τους και την μεταδίδουν στο κοινό τους. Ορισμένα βασικά ερωτήματα θα μας απασχολήσουν σε όλη την διάρκεια του μαθήματος, ιδίως η επίπτωση του γεγονότος ότι η Ελλάδα δεν βίωσε την Αναγέννηση και είχε μειωμένη επαφή με τα κινήματα της πρωτοπορίας ώς το 1950. Το δίλημμα «καινοτομία ή ελληνικότητα» αναφύεται συνεχώς στην διάρκεια των 150 χρόνων στα οποία θα επικεντρωθούμε και η έντονη αντίθεση μεταξύ της Σχολής του Μονάχου και της Γενιάς του 1930 θα καθορίσει την αισθητική αντίληψη των Ελλήνων μέχρι την στιγμή που οι συμπατριώτες τους θα ενταχθούν ισότιμα στην διεθνή πρωτοπορία.
ΛιγότεραΥποχρεωτικώς επιλεγόμενο, 5 ECTS Τύπος μαθήματος: Διδασκαλία. Αξιολόγηση: γραπτή. Στο μάθημα αυτό θα γίνει επισκόπηση της καλλιτεχνικής δραστηριότητας στα Επτάνησα και την μετα-επαναστατική Ελλάδα, με ιδιαίτερη έμφαση στην ζωγραφική. Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τον φοιτητή με έναν τομέα πολιτιστικής δραστηριότητας του τόπου μας που συχνά αγνοείται και να τον βοηθήσει να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο οι νεοέλληνες καλλιτέχνες εκφράζουν την ιδιαίτερη ταυτότητά τους μέσα από τα έργα τους και την μεταδίδουν στο κοινό τους. Ορισμένα βασικά ερωτήματα θα μας απασχολήσουν σε όλη την διάρκεια του μαθήματος, ιδίως η επίπτωση του γεγονότος ότι η Ελλάδα δεν βίωσε την Αναγέννηση και είχε μειωμένη επαφή με τα κινήματα της πρωτοπορίας ώς το 1950. Το δίλημμα «καινοτομία ή ελληνικότητα» αναφύεται συνεχώς στην διάρκεια των 150 χρόνων στα οποία θα επικεντρωθούμε και η έντονη αντίθεση μεταξύ της Σχολής του Μονάχου και της Γενιάς του 1930 θα καθορίσει την αισθητική αντίληψη των Ελλήνων μέ
Υποχρεωτικώς επιλεγόμενο, 5 ECTS Τύπος μαθήματος: Διδασκαλία. Αξιολόγηση: γραπτή. Στο μάθημα αυτό θα γίνει επισκόπηση της καλλιτεχνικής δραστηριότητας στα Επτάνησα και την μετα-επαναστατική Ελλάδα, με ιδιαίτερη έμφαση στην ζωγραφική. Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τον φοιτητή με έναν τομέα πολιτιστικής δραστηριότητας του τόπου μας που συχνά αγνοείται και να τον βοηθήσει να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο οι νεοέλληνες καλλιτέχνες εκφράζουν την ιδιαίτερη ταυτότητά τους μέσα από τα έργα τους και την μεταδίδουν στο κοινό τους. Ορισμένα βασικά ερωτήματα θα μας απασχολήσουν σε όλη την διάρκεια του μαθήματος, ιδίως η επίπτωση του γεγονότος ότι η Ελλάδα δεν βίωσε την Αναγέννηση και είχε μειωμένη επαφή με τα κινήματα της πρωτοπορίας ώς το 1950. Το δίλημμα «καινοτομία ή ελληνικότητα» αναφύεται συνεχώς στην διάρκεια των 150 χρόνων στα οποία θα επικεντρωθούμε και η έντονη αντίθεση μεταξύ της Σχολής του Μονάχου και της Γενιάς του 1930 θα καθορίσει την αισθητική αντίληψη των Ελλήνων μέ
Tι είναι μύθος;
Ο κλασικός μύθος στην ζωγραφική της Αναγέννησης
Πίνακες ως μελέτες περίπτωσης
Πίνακες ως μελέτες περίπτωσης
Πίνακες ως μελέτες περίπτωσης
Ο Jean-Auguste-Dominique Ingres (1780-1867) και οι μιμητές του: H Αποκορύφωση και η αμφισβήτηση του νεοκλασικού ιδεώδους
ΓΑΛΛΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΥ
ΜΕ ΜΥΘΟΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑ
- Antoine-Jean Gros (1771-1835)
- Théodore Géricault (1791-1824)
- Eugène Delacroix (1798-1863)
- Théodore Chasseriau (1819-1856)
ΙΔΙΑΖΟΥΣΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΡΟΜΑΝΤΙΚΗΣ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣ
- Francisco Goya (1746-1828)
ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ
- Pierre Puvis de Chavannes (1824-1898)
- Gustave Moreau (1826-1898)
- Odilon Redon (1840-1916)
- Fernand Khnopff (1858-1921)
- Maurice Denis (1870-1943)
Ρεαλισμός
- Camille Corot (1796-1875)
- Gustave Courbet (1819-1877)
Ιμπρεσιονιστές και Μετα-ιμπρεσιονιστές: H εικόνα της νύμφης ή λουόμενης
- Paul Cézanne (1839-1906)
- Αuguste Renoir (1841-1919)
Αγγλική Τέχνη: Επιδράσεις του κλασικισμού
- Henry Fuseli (1741-1825)
- Joseph Turner (1775-1851)
- William Etty (1787-1849)
- Frederick Leighton (1830-1896)
- Lawrence Alma-Tadema (1834-1912)
- William Waterhouse (1849-1917)
Αγγλική Τέχνη: Η δεύτερη γενιά Προραφαηλιτών και ο αισθητισμός
- Dante Gabriel Rossetti
(1828-1882)
- Edward Burne-Jones
(1833-1898)
Οδηγίες για την σύνταξη της εργασίας
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 5330
Αρ. Προβολών : 33018
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -