Ιστορία των Επιστημών
MARIOS POULOS
Προσδιορισμός βασικών εννοιών του μαθήματος. Οι απαρχές της επιστήμης στην Αρχαία Ελλάδα. Οι επιστήμες κατά τη Βυζαντινή περίοδο. Επιστημονική επανάσταση (17ος αι). Ιστορικό πλαίσιο: Αναγέννηση, Ουμανισμός. Η συμβολή της τυπογραφίας. Κοπέρνικος, Κέπλερ, Γαλιλαίος, Νεύτωνας. Θεωρίες, όργανα μέτρησης, πείραμα. Η εξέλιξη στις επιστήμες του ανθρώπου. Φιλοσοφία της Επιστήμης. Ο ρόλος των πανεπιστημίων. Επιστήμη και τεχνολογία. Τέχνη και επιστήμη. Ηθική της επιστήμης και επιστημονικά όρια. Η εξέλιξη των επιστημών στον ελληνικό χώρο.
Σκοπός αφενός η κατανόηση των ορίων της κάθε επιστήμης και αφετέρου η συνειδητοποίηση της διεπιστημονικότητας στην προσέγγιση των επιστημονικών-κοινωνικών προκλήσεων.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών στο μάθημα ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να γνωρίζει τα κυριότερα σημεία της ιστορικής εξέλιξης των επιστημών, γεγονός που θα του διαμορφώσει επιστημονική αυτοσυνειδησία και ήθος
Προσδιορισμός βασικών εννοιών του μαθήματος. Οι απαρχές της επιστήμης στην Αρχαία Ελλάδα. Οι επιστήμες κατά τη Βυζαντινή περίοδο. Επιστημονική επανάσταση (17ος αι). Ιστορικό πλαίσιο: Αναγέννηση, Ουμανισμός. Η συμβολή της τυπογραφίας. Κοπέρνικος, Κέπλερ, Γαλιλαίος, Νεύτωνας. Θεωρίες, όργανα μέτρησης, πείραμα. Η εξέλιξη στις επιστήμες του ανθρώπου. Φιλοσοφία της Επιστήμης. Ο ρόλος των πανεπιστημίων. Επιστήμη και τεχνολογία. Τέχνη και επιστήμη. Ηθική της επιστήμης και επιστημονικά όρια. Η εξέλιξη των επιστημών στον ελληνικό χώρο.
Σκοπός αφενός η κατανόηση των ορίων της κάθε επιστήμης και αφετέρου η συνειδητοποίηση της διεπιστημονικότητας στην προσέγγιση των επιστημονικών-κοινωνικών προκλήσεων.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών στο μάθημα ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να γνωρίζει τα κυριότερα σημεία της ιστορικής εξέλιξης των επιστημών, γεγονός που θα του διαμορφώσει επιστημονική αυτοσυνειδησία και ήθος
Προσδιορισμός βασικών εννοιών του μαθήματος. Οι απαρχές της επιστήμης στην Αρχαία Ελλάδα. Οι επιστήμες κατά τη Βυζαντινή περίοδο. Επιστημονική επανάσταση (17ος αι). Ιστορικό πλαίσιο: Αναγέννηση, Ουμανισμός. Η συμβολή της τυπογραφίας. Κοπέρνικος, Κέπλερ, Γαλιλαίος, Νεύτωνας. Θεωρίες, όργανα μέτρησης, πείραμα. Η εξέλιξη στις επιστήμες του ανθρώπου. Φιλοσοφία της Επιστήμης. Ο ρόλος των πανεπιστημίων. Επιστήμη και τεχνολογία. Τέχνη και επιστήμη. Ηθική της επιστήμης και επιστημονικά όρια. Η εξέλιξη των επιστημών στον ελληνικό χώρο.
Σκοπός αφενός η κατανόηση των ορίων της κάθε επιστήμης και αφετέρου η συνειδητοποίηση της διεπιστημονικότητας στην προσέγγιση των επιστημονικών-κοινωνικών προκλήσεων.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών στο μάθημα ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να γνωρίζει τα κυριότερα σημεία της ιστορικής εξέλιξης των επιστημών, γεγονός που θα του διαμορφώσει επιστημονική αυτοσυνειδησία και ήθος